Dag 3 - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Maikel

Blijf op de hoogte en volg Richelle, Peter, Aad & Maikel

27 Juli 2011 | Nederland, Dedemsvaart

Beste Stina,
Het is nu al bijna 24 uur geleden dat wij elkaar voor het eerst gezien hebben. Hopeloos verliefd meteen al. Ik was onder de indruk van je verhalen over pruim tabak. Ik hing aan je lippen. Een ongelooflijk verhaal met dito afloop. Helaas heeft onze relatie niet lang geduurd. Nadat Lisette er weer was van het toilet moesten we alweer gaan om Vanersborg te halen. Maar je moet weten dat ik altijd aan je blijf denken. Net als Niels trouwens dit het de afgelopen 20 uur één kwartier niet over je heeft gehad. In dat kwartier kwamen we Jennifer tegen een net zon mooie vrouw bij de McDonalds.
In het introductie filmpje van de Stentor noemt Niels ons (Niels en Maikel) beroepsvrijgezellen. Als we op deze manier de vrouwen blijven ontmoeten en aanspreken zal dat ook wel even zo blijven. Verbeterpunten ter over op dit punt. Waar wij dan wel weer goed in zijn is het oplossen van carbagerun opdrachten. Ik vraag me nu wel af of wij daar zo goed in zijn of dat Lisette en Patrick daar zo goed in zijn. Ik den k het laatste.
Zoals gister al kort omschreven hebben we een tent bij ons zonder tentstokken. Een onderzoekscommissie onder leiding van Pieter van Vollenhoven doet onderzoek naar deze gebeurtenissen. Want hieruit kunnen lessen getrokken worden . Met creatieve oplossing hebben we toch een tent kunnen plaatsen. De een had een wat actievere bijdrage als de andere (Aan jullie de vraag wie het minst gedaan heeft om de tent op te zetten, niet omdat hij/zij lui was maar er gewoon geen verstand van heeft).
Dag 3 is al weer een tijdje onderweg. Vandaag is het kennismaken met de lokale bevolking. We hebben vijf opdrachten.
1. Ga bij iemand thuis lunchen
2. Maak een foto van een van je teamleden in een zwembad
3. Maak een foto van jou auto in een garage
4. Verwissel jou kleding met een Noor of Zweed
5. Speel bij iemand thuis twister
Opdracht twee, vier en vijf hebben we als eerst uitgevoerd. Nadat we door een heel aantal dorpen zijn gereden zagen we ergens een garage open staan. We zijn maar eens uitgestapt om te kijken of er iemand thuis was. Helaas was er niemand thuis. Op het moment dat we terug liepen naar de auto kwam er een motor rijder voor bij waarnaar wij even zwaaide. In stappen en verder. De motor rijder kwam weer terug om te vragen of we pech hadden. Dat hebben we niet meneer maar we hebben wel een aantal opdrachten die we moeten doen. We zoeken een zwembad heeft u er één? Rij even mee. Tien minuten later sprongen Lisette en Niels in een mooi schoon zwembad. Weer tien later stonden we met de plaatselijke bevolking een spelletje twister te doen.
Inmiddels zijn we bijna in Lillehammer. Nog maar twee opdrachten te gaan. De eerste tussenstap is de McDonalds. Even op energie komen ;) Vanuit daar hebben we de weg naar finish ingezet met de hoop de laatste twee opdrachten onderweg nog ergens te doen. Vanaf de snelweg hebben we een afslag genomen met de gok dat we het daar gingen redden. Iemand op een grasmaaijer zag er uit dat hij erg goed de Engelse taal beheerste. Dat hadden we niet helemaal goed maar we konden wel bij hem even zijn auto parkeren. Opdracht vier ook binnen. We durfden het toch niet aan om onze laatste opdracht aan hem voor te leggen. Dus maar weer verder.
Nadat we bijna een super steile helling af waren gereden (á la tim) behoede Patrick ons op tijd voor dit ongeluk. We hebben even rond gevraagd waar we konden lunchen. Een Noorse skispringer leraar die net terug was van vakantie was zo aardig om ons een een knäckebröd te smeren. Helemaal top. We zijn meteen bij gespijkerd over de in en outs van skispringen. Vervolgens zijn we maar weer veder gedaan maar, dit keer zijn we er zeker van dat we de 10 punten binnen hebben gehaald . wat een goed gevoel is dat. Nu zo snel mogelijk naar de eindstreep en dan opzoek naar een camping en een tent met tentstokken…

• 27 Juli 2011 - 18:55

Hennie:

Dolle boel. Prachtig deze verhalen. Krijg zo zin om volgend jaar ook mee te doen. Ga ik een auto ombouwen als rollator. haha. En stokken zijn er toch genoeg te vinden???? Hout genoeg. Zie naar jullie volgende avonturen/verhalen uit. Groetjes Hennie
    ps Jullie staan prachtig op de voorkant van de Toren

• 27 Juli 2011 - 20:26

Leon:

Maare geen blonde Zweedse schoonzus? een Noorse Brunette mag ook!

• 28 Juli 2011 - 21:15

Marcel:

Als we het zo lezen beleven jullie veel onderweg, maar reist het fototoestel per post naar de eindbestemming van die dag?
    Kinderen kijken veel liever plaatjes dan een verhaal lezen.
    (p.s. Je kunt altijd nog schrijver worden!)

Groetjes,
    Marcel,Anita,Anja en Stefan

• 29 Juli 2011 - 10:33

Tim:

Dag heren en dame, wat een mooie verhalen, leuk om te lezen. Mooi dat het zo leuk is allemaal en dat jullie busje het nogsteeds zo dapper doet. Ik ben blij dat ik nu niet de enige meer ben die al zijn stuurmanskunsten uit de kast heeft moeten trekken om het hachje van z'n vrienden te redden. Veel plezier en succes nog daar!!

• 30 Juli 2011 - 14:23

Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013:

Sorry voor het verstek laten gaan van alle foto's. Internet op reis van Vodafone werkt gewoon niet. We zoeken vanavond een camping met wifi zodat we meer foto's kunnen plaatsen.

Verslag uit: Nederland, Dedemsvaart

Carbage Run 2011

31 Juli 2011

Dag 5, 1 minuut stilte...

30 Juli 2011

Dag 2

26 Juli 2011

Deel 1
Richelle, Peter, Aad & Maikel

Carbage Run 2012 De uitdagende road-trip van Hardenberg naar Salzburg in een auto van max. €500,- Altijd al mee willen doen aan de Gumball Rally of Cannonbal Run? Maar helaas (nog) niet in het bezit van een Ferrari of Aston Martin? Stop maar met sparen, want je kunt je nu opgeven voor een nog veel groter avontuur: The Carbage Run. Een fantastisch avontuur door Europa van vijf dagen in een auto die niet meer dan € 500,- mag kosten. The Carbage Run is niet alleen een spannende route die wordt gereden in een oud wrak; dit is een avontuur, een verslavende ervaring die je nooit meer vergeet! Meedoen aan The Carbage Run zegt wat over jou en over wat jij belangrijk vindt: lol hebben in je leven! De trip n vijf dagen doorkruisen we Nederland, Duitsland, Polen, Slowakije, Hongarije, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk. Een rit van ruim 3.000 km door 8 verschillende landen. Per dag vertrekken we van punt A naar punt B de finishplaats. Een gedeelte van de route is vrij en voor sommige trajecten is er een route om over de meest fantastische wegen te rijden. Elke dag ontvang je een opdracht voor onderweg, waarmee je punten kunt verdienen. En hou je hart maar vast, want deze opdrachten zorgen ervoor dat je in de gekste situaties terecht komt die je niet snel zult vergeten. Een heerlijke kick en mooi voor je stoere-verhalen-doos natuurlijk.

Actief sinds 12 Juli 2009
Totaal aantal bezoekers 82083