Carbagerun 2013. Klaar voor de start, afwachten! - Reisverslag uit Stockach, Duitsland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu Carbagerun 2013. Klaar voor de start, afwachten! - Reisverslag uit Stockach, Duitsland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu

Carbagerun 2013. Klaar voor de start, afwachten!

Blijf op de hoogte en volg Richelle, Peter, Aad & Maikel

09 Juli 2013 | Duitsland, Stockach

En zo verscheen het lokaal bekende kwartet fier, fris en fruitig aan de start te Hardenberg tesamen met vierhonderdnegenennegentig andere opgepimpte schroothopen. Een parkeerplaats vol orginaliteit. Terwijl de organisatie rondliep om de papieren en verplichte benodigdheden te controleren konden de deelnemers elkanders auto beloeren en voorzien van commentaar. Maikel is al maanden lang bezig met het lokale dorpsfeest en zag hier een uitgelezen kans om te flyeren voor de Dedemsvaria - het wordt druk Patrick!

Ook team 4 cuba libre werd gecontroleerd. Blijk je tegenwoordig gewoon een groene kaart nodig te hebben voor een auto! Belachelijk. Paniek. Zweet. Niet starten? Chaos. Het lukte niet bij menig verzekeringsmaatschappij. Stress. Wat nu? Oplossing: Ditzo! De redder in nood. Online gerocheld, een kantoor binnengewaggeld om de kaart te printen en als aller aller allerlaatste het parkeerterrein afgekacheld. De groene kaart dient de gehele week op het lichaam gedragen te worden. Op een Duitse parkeerplaats zijn we hem al kortstondig kwijt. Het lichaam waarop deze gedragen werdt was even plassen.

Wat kan er nu nog mis gegaan? Alle belangrijker zaken zitten in de auto. Voor de moderne man geldt de regel van drie: paspoort, dikke portomonne en een dikke lul. Volgens Niels de Jong de drie benodigdeheden voor een goed reis. Check alles aan boord en gaan op weg naar Mengen.

Vlak voor vertrek ontvingen we nog een briefje, in ons geval twee. Je kan het maar beter bij je hebben. Opdrachten en route. Naar veel Duitse Autobahn begonnen onze magen te knorren. Cubaanse vrijheidsstrijders die gewend zijn om te overleven op alles wat te vinden is in jungle, hebben geen moeite om eten te vinden.

Blitz Pizza & Pasta werd onze tijdelijke uit uitvalbasis, commandopost ingericht, radiozender geinstaleerd en eten besteld. Blitz Pizza & Pasta had bij aankomst helaas geen terras. Dat veranderde snel toen Peter met meubilair ging slepen. Het begin van een nieuwe terras was er. Die ene stoel was nog maar het begin van wat Blitz Pizza & Pasta te bieden heeft. Kratjes werden naar buiten geschoven dozen er op, we hebben een tafel. Blitz Pizza & Pasta begon druk foto's te maken en deze op Facebook te posten. Vanaf toen ging het vrij snel. Men was niet te vreden over het buiten meubilair. Bankjes en tafels werden aangesleept. De uitstraling van Blitz Pizza & Pasta verbeterde. Het hele dorp leefde op. Richelle werd benaderd door een projectontwikkelaar die van plan was groot te investeren. Het dorpleefde nog meer op, Aad werd benoemd tot vice president van de bank kreeg een luchthaven cadeau, Peter werd benoemd tot ereburger waarna de nieuwe universiteit naar hem vermoed werd. Maikel kreeg een meerdereheids aandeel in een Rum fabriek. We hadden het voor elkaar.

Helaas konden we niet lang blijven. We are one a mission from god. De overdracht geregeld, commandopost afgebroken en koers gezet naar Mengen. Rondstreeks half elf streek team 4 cuba libre neer op de camping. Wederom hadden we geluk, het water uit de douche druppelde er koud uit. Nieuwe kleren aangedaan en op naar daar waar wij ons thuis voelen, de bar. De eerste biertjes waren even koud als de douche. Onze dag was weer goed.

Rond middernacht diende commandante Maikel zich te melden op het podium. Wederom paniek, wat wordt er van ons verwacht? Een speech? Snel een spech van anderhalf uur voorbereid. Dit bleek niet nodig. Maikel kreeg voor zijn uitzonderlijk presetatie van 5 deelnames een mooi t-shirt.

De dag liep tijn einde. Moe en voldaan smachtende naar morgen doken we de tent in.

Hasta la victory siempre.

• 09 Juli 2013 - 19:07

F Van Marle:

Wat een verhaal zeg maar wij missen de foto,s die er bij horen.
    Dan kunnen wij zien als het allemaal waar is wat jullie schrijven.
    Heel veel plezier nog en kalm aan doen.

Groeten uit Dedemsvaart Freddy en Ineke.

• 09 Juli 2013 - 22:29

Machteld:

Volkomen herkenbaar!

• 10 Juli 2013 - 22:15

Antje Steensma:

Klinkt allemaal vrolijk en gezellig! Have fun!

Richelle, Peter, Aad & Maikel

Carbage Run 2012 De uitdagende road-trip van Hardenberg naar Salzburg in een auto van max. €500,- Altijd al mee willen doen aan de Gumball Rally of Cannonbal Run? Maar helaas (nog) niet in het bezit van een Ferrari of Aston Martin? Stop maar met sparen, want je kunt je nu opgeven voor een nog veel groter avontuur: The Carbage Run. Een fantastisch avontuur door Europa van vijf dagen in een auto die niet meer dan € 500,- mag kosten. The Carbage Run is niet alleen een spannende route die wordt gereden in een oud wrak; dit is een avontuur, een verslavende ervaring die je nooit meer vergeet! Meedoen aan The Carbage Run zegt wat over jou en over wat jij belangrijk vindt: lol hebben in je leven! De trip n vijf dagen doorkruisen we Nederland, Duitsland, Polen, Slowakije, Hongarije, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk. Een rit van ruim 3.000 km door 8 verschillende landen. Per dag vertrekken we van punt A naar punt B de finishplaats. Een gedeelte van de route is vrij en voor sommige trajecten is er een route om over de meest fantastische wegen te rijden. Elke dag ontvang je een opdracht voor onderweg, waarmee je punten kunt verdienen. En hou je hart maar vast, want deze opdrachten zorgen ervoor dat je in de gekste situaties terecht komt die je niet snel zult vergeten. Een heerlijke kick en mooi voor je stoere-verhalen-doos natuurlijk.

Actief sinds 12 Juli 2009
Totaal aantal bezoekers 82069