dag 3 Slowakije - Reisverslag uit Belovar, Kroatië van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu dag 3 Slowakije - Reisverslag uit Belovar, Kroatië van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu

dag 3 Slowakije

Door: Lisette, Niels, Teun & Maikel

Blijf op de hoogte en volg Richelle, Peter, Aad & Maikel

12 Juli 2012 | Kroatië, Belovar

Dag 3

Zo, we hebben Slowakije met 60 euro gesponsord. 16km te hard gereden en daar stonden de mannen in uniform ons al op te wachten. Evenals diverse andere carbagerunners die daar ook al hun geld bij elkaar stonden te verzamelen. Goeie sponsor middag dus van de jongens.

De temperatuur van het asfalt is meer dan 40 graden volgens de borden en de temperatuur van onze motor wordt soms behoorlijk heter. In het autootje een heerlijk briesje en we zijn onderweg naar de veerboot. Speciaal voor de run vaart deze tot twaalf uur ipv acht uur.

Voor de opdracht zijn we op zoek naar reclame borden. Van de organisatie vijf foto's gekregen met een stukje van dit bord. Aan ons de opdracht om het hele bord op de foto te zetten. Inmiddels hebben we er al eentje gevonden! Of we de andere 4 ook vinden is nog de vraag door de grote teen van Niels die op het gaspedaal is blijven haken zijn we denk ik er voor bij gevlogen. Maar de rit is nog niet voorbij en er kan nog van alles gebeuren.

Uiteindelijk hebben we twee borden gevonden. Wat betekend dat we nu een punten totaal van tien hebben maar er is nog iets waar we later op terug komen.

Vlak voor de finish hadden we nog een kort boottochtje staan over de Donau. Een rivier die Buda en Pest scheidt van elkaar en die ons niet uitnodigde om een lekkere duik in te nemen, wat wij dan ook maar niet gedaan hebben. Vanaf de boot reden we zo de finish locatie op. Een mooie buiten ranch. We moesten meteen aan iemand van de organisatie onze excuses aanbieden. Hij vroeg zich af waarom wij zo laat waren. Nadat deze excuses waren aangenomen hebben we meteen frisse douche genomen en gezorgd dat onze haartjes lekker fresh zatten. Morgen komt Hannah Hennah om onze haartjes te doen. Heerlijk, lekker fresh. Nadat deze plichtplegingen waren gedaan moesten we nog vier bloed mooie vrouwen van ons afslaan. Ze wouden graag onze vooruit wassen, wij hadden liever dat onze ventilator gemaakt werd. Iets met geen gereedschap zorgde ervoor dat dit niet doorging.

Lieve Lisa,

Ik kan je met vreugde mededelen dat wij boven aanstaan in het punten klassement en ook de gele trui zit goed om onze schouders. Je zal je afvragen hoe het komt dat wij zoveel punten hebben gehaald. Ik zal het je vertellen.

Op dag 1 waren er een aantal opdrachten. We moesten de geboorteplaats zoeken van de langste Duitse speler die ooit in die Mannschaft heeft gespeeld. Voor de aardigheid hebben we hem zelf meegenomen, dit leverde ons de eerste bonus punten op. Er moest ook een middeleeuws beeld op de foto gezet worden. Alleen een foto vonden wij wat karig dus hebben we het beeld meegenomen. De jury is nu nog aan het uitzoeken of dit wel het echte beeld is, als dat zo is. Bonuspunten!

Op dag twee moesten we op zoeken naar originele boekjes van een Pools automerk, we vonden drie dozen vol. Ook vonden we nog twee originele auto's. Meegenomen. De auto had nog nooit olie ververst, de jury geloofde dit niet en heeft oliemonsters naar TNO gestuurd. Als alles goed is bonuspunten! Ook 1 kiwi condoom meenemen vonden wij wat karig. We hebben de fabriek overgenomenen 45% geschonken. Teun is nu groot aandeelhouder van een condoomfabriek. Een bus vol Chinezen van minimaal twee meter leverde aardig wat bonuspunten op!

Ook op dag drie hebben we een aantal bonus punten gescoord. We moesten een steen meenemen van precies tien kilo. De jury woog met 1 decimaal achter de komma. Dan wordt het erg makkelijk, we hadden een eigen weegschaal geregeld met acht decimalen. We legden onze steen er op.............. negen nullen gaf onze weegschaal aan. Wat grappig hieraan is dat Niels dit al ingeschat had toen we de steen vonden.

Als alles wat we hierboven beschreven meegerekend wordt hebben we de prijs binnen.

Lisa ik blijf je hart vervullen met een monotoon verlangen.

• 12 Juli 2012 - 20:40

Leon:

maare ik wist niet dat NL ook deel uitmaakte van het noodfons van slowakije!

• 13 Juli 2012 - 10:05

Tim:

Dag lieve heren en dame, wat mooi om de leuke praatjes en fijne kiekjes te bewonderen.
    Toch vreemd dat Teun niet direct 47 lange Duitse voetballers opdreunde, met niet alleen de geboorteplaats erbij, maar ook meteen de favoriete schrijver, zijn lievelingseten en het dier wat hij zou willen zijn als hij geen mens was geweest.
    Succes nog daar en geniet van het weer, hier is het namelijk drama. Have fun!!

Richelle, Peter, Aad & Maikel

Carbage Run 2012 De uitdagende road-trip van Hardenberg naar Salzburg in een auto van max. €500,- Altijd al mee willen doen aan de Gumball Rally of Cannonbal Run? Maar helaas (nog) niet in het bezit van een Ferrari of Aston Martin? Stop maar met sparen, want je kunt je nu opgeven voor een nog veel groter avontuur: The Carbage Run. Een fantastisch avontuur door Europa van vijf dagen in een auto die niet meer dan € 500,- mag kosten. The Carbage Run is niet alleen een spannende route die wordt gereden in een oud wrak; dit is een avontuur, een verslavende ervaring die je nooit meer vergeet! Meedoen aan The Carbage Run zegt wat over jou en over wat jij belangrijk vindt: lol hebben in je leven! De trip n vijf dagen doorkruisen we Nederland, Duitsland, Polen, Slowakije, Hongarije, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk. Een rit van ruim 3.000 km door 8 verschillende landen. Per dag vertrekken we van punt A naar punt B de finishplaats. Een gedeelte van de route is vrij en voor sommige trajecten is er een route om over de meest fantastische wegen te rijden. Elke dag ontvang je een opdracht voor onderweg, waarmee je punten kunt verdienen. En hou je hart maar vast, want deze opdrachten zorgen ervoor dat je in de gekste situaties terecht komt die je niet snel zult vergeten. Een heerlijke kick en mooi voor je stoere-verhalen-doos natuurlijk.

Actief sinds 12 Juli 2009
Totaal aantal bezoekers 82083