Dag 2 - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Richelle, Peter, Aad & Maikel

27 Juli 2011 | Nederland, Dedemsvaart

Kopenhagen-Vanersborg
Daar gaan we dan, onze tweede dag aan de carbagerun 2011. Gisteren maar twee van de tien punten gehaald dus deze dag moeten we er vol voor gaan.
De opdrachten voor vandaag zijn een mooie uitdaging en perfect om Zweden te ontdekken.
Twee pissebedden hebben we bij de start al gevangen zodat de eerste opdracht van die dag al voltooid is. Hier kwam een boze Deen naar ons toe met de woorden dat we op moesten houden met al dat getoeter deze ochtend. Na hem een paar keer verteld te hebben dat wij niet van de organisatie zijn en wij er dus weinig aan kunnen veranderen maakte hij ons duidelijk dat als wij het niet regelen er een paar bakstenen door de ramen van volgende auto’s gaan.
Goed, deze man snel afgewimpeld en al toeterend doorgereden naar de hoofdstad van Denemarken.
Voor onze tweede opdracht moesten we in een scouting outfit op de foto. Aangezien morgen de World Jamboree dag is in Zweden stond de scouting centraal deze dag.
In Kopenhagen aangekomen zagen we al allerlei gekleurde uniformen gevuld met kinderen die met zware rugzakken de stad aan het verkennen waren. Een kleine moeite dus om een uniform te wisselen voor een bijzonder trendy carbagerun shirtje. Probleem is dat de kinderen dit nogal leuk vonden en iedereen er een foto van wilde. Zaten we een half uur naar de meest geavanceerde camera’s te glimlachen.
De derde opdracht konden we direct vanuit Kopenhagen meenemen. Een bierblikje, doel is om dit blikje bij de finish te bezorgen met een temperatuur tussen de 6 en 8 graden. Wordt tijdens dit schrijven nog aan gewerkt.
Voor de vierde opdracht zijn we met onze schoolbus off the road gegaan. Het zoeken naar de jenever bes in een van de vele natuurpakken van zweden. Prachtige parken met ontzettend mooie en vooral schone meren. De jenever bes werd bij toeval gevonden aan de oever van zo’n mooi meer. 4 van de 5 opdrachten reeds voltooid.
Opdracht vijf is daarom niet minder moeilijk; “Neem een brokje Amalgneisgraniet mee naar de finish”. Deze opdracht is nog niet 100% zeker maar we hebben inmiddels een stukje graniet gevonden bij een zeer aardige Zweedse in de tuin. Hopende dat dit ons flinke punten gaat opleveren.
Momenteel onderweg naar Vanersborg, nog een klein uurtje voor de boeg. Ondertussen zoeken we nog een leuk meertje om even af te koelen want de temperaturen lopen hier al lekker op.
Vanavond een barbecue met team “Black Monster” en team “de Noormannen”. Het vlees zit samen met het bewuste bierblikje van opdracht drie in de koelbox…
De dag is al weer afgesloten. Gister een respectabele vier punten. Onze jeneverbes was veranderd is een bos bes, het bier was te warm en de steen was net niet goed. Jammer maar al wel meer punten als gister.
Vandaag was dan eindelijk de dag dat team School is out ging kamperen. Na een uur te hebben gewacht hadden we een plekje bemachtigd. Onze auto werd naar het mooiste stukje van de camping gereden door Lisette. Snel onze tent in de benen zetten en dan aanschuiven bij de (buur)noormannen voor een lekkere BBQ. Tenten uit de tas gepakt alle onderdelen verzameld…..
En daar ging het mis bijna alle onderdelen waren aanwezig op de tent stokken na. Deze liggen nog in de schuur aan de verlengde zestiende wijk. En deze zijn niet lang genoeg om een tent in Vanersborg op te zetten. Helaas. Toch is het ons gelukt om een tent-achtig iets op te zetten. En er in te slapen.

• 27 Juli 2011 - 15:23

Fam V Marle:

Als we het verslag lezen maken jullie weer genoeg mee. We staan een beetje versteld van naar een behoorlijke voor bereiding dat er iets vergeten is. Veel plezier de komende dagen

• 27 Juli 2011 - 18:37

Gina Van Elburg:

Jullie zijn voorpagina nieuws geworden! Prachtige foto erbij.
    Succes met het vervolg van de Run.
    Groeten,
    Gina van Elburg,
    De Toren/SHP

Verslag uit: Nederland, Dedemsvaart

Carbage Run 2011

31 Juli 2011

Dag 5, 1 minuut stilte...

30 Juli 2011

Dag 2

26 Juli 2011

Deel 1
Richelle, Peter, Aad & Maikel

Carbage Run 2012 De uitdagende road-trip van Hardenberg naar Salzburg in een auto van max. €500,- Altijd al mee willen doen aan de Gumball Rally of Cannonbal Run? Maar helaas (nog) niet in het bezit van een Ferrari of Aston Martin? Stop maar met sparen, want je kunt je nu opgeven voor een nog veel groter avontuur: The Carbage Run. Een fantastisch avontuur door Europa van vijf dagen in een auto die niet meer dan € 500,- mag kosten. The Carbage Run is niet alleen een spannende route die wordt gereden in een oud wrak; dit is een avontuur, een verslavende ervaring die je nooit meer vergeet! Meedoen aan The Carbage Run zegt wat over jou en over wat jij belangrijk vindt: lol hebben in je leven! De trip n vijf dagen doorkruisen we Nederland, Duitsland, Polen, Slowakije, Hongarije, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk. Een rit van ruim 3.000 km door 8 verschillende landen. Per dag vertrekken we van punt A naar punt B de finishplaats. Een gedeelte van de route is vrij en voor sommige trajecten is er een route om over de meest fantastische wegen te rijden. Elke dag ontvang je een opdracht voor onderweg, waarmee je punten kunt verdienen. En hou je hart maar vast, want deze opdrachten zorgen ervoor dat je in de gekste situaties terecht komt die je niet snel zult vergeten. Een heerlijke kick en mooi voor je stoere-verhalen-doos natuurlijk.

Actief sinds 12 Juli 2009
Totaal aantal bezoekers 82083