Dag 5, 1 minuut stilte... - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu Dag 5, 1 minuut stilte... - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu

Dag 5, 1 minuut stilte...

Door: Lisette & Niels

Blijf op de hoogte en volg Richelle, Peter, Aad & Maikel

31 Juli 2011 | Nederland, Dedemsvaart

Finish in zicht, na de twee na grootste stad van Noorwegen te hebben ontdekt gaan we op weg naar de hoofdstad, Oslo. Half uitgeput maar toch zin hebben in deze fantastische uitdaging.
Achter het stuur onze top coureur, Maikel, alias Diva. Deze rit van dik 500 kilometer door de fjorden en een korte overtocht met de veerpont.
Vandaag begint de start een half uur eerder omdat iedereen op tijd wordt verwacht aan de finish.
Half acht aangekomen bij de start locatie, Maikel de motor net warm gedraaid in de tweede versnelling, “er mag geschakeld worden Maikel” .
Tijdens deze rit heeft Maikel leren schakelen in de bergen. Na een uur door allerlei bergpasjes aangekomen in de carbagerun file voor de veerpont naar de andere kant van de autoweg, dit was echt de langste carnavals optocht ter wereld. Vele toeschouwers en een boel gezelligheid op een normaal verlaten plekje.
Onze chauffeuse (Lisette) heeft de limousine van team pussywagon in de veerpont gereden.
Op dit korte stukje varen een paar schitterende foto`s gemaakt.
Aangekomen aan de overkant gaat onze reis verder, toegejuicht door vele toeschouwers.
Na deze bergtocht en ons dagelijkse zwem uurtje zijn we tegen 7 uur bij de finish locatie in Oslo belandt. Een locatie aan het water waar we de cruiseschepen alweer weg zagen varen naar hun volgende bestemming. Parkeren op dit terrein eiste nog al een net rijgedrag, er moest netjes binnen de vakken geparkeerd worden en kaartjes moesten al van te voren gekocht worden.
Dit ging er dus niet helemaal in bij de meeste carbage runners. Diverse bekeuringen van 700 kronen omdat men het kaartje nog niet had terwijl de auto er al wel stond. Hierdoor werd het autotje van de parkeerwachter het slachtoffer van 800 carbagerunners. Je kunt wel begrijpen dat zijn auto niet meer op eigen kracht van de parkeerplaats kon rijden. Door dit akkefietje moest de politie er ook nog aan te pas komen. Hierdoor is de finale feest party rock de gekste veel eerder ten einde gebracht.
De spanning was om te snijden bij de prijsuitreiking, maar eerst werd er een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers in Oslo en het eilandje Utoya.
Dit heeft op ons allen flinke impact gehad en hiermee toont team School is Out zijn medeleven met de slachtoffers en nabestaanden.

Team school is out stond vooraan om de originaliteits prijs in ontvangst te nemen. Maar helaas heeft dit niet mogen baten. Een nek aan nek race met de Bob de Bouwers heeft ons de nek om gedaan. Uiteindelijk is de prijs naar een terechte winnaar gegaan.
De party werdgeopend door de band Dus Rockt en later voortgezet door de dj’s van team PussyWagon. Team School is Out opende deze avond de dansvloer in stijl met de sexy moves van Maikel en rockbitch Lisette.
Een prachtig feest waar vele stempels zijn uitgedeeld maar vroeg werd beëindigt door eerder geschreven voorval. Dit feestje hebben we nog een dunnetjes voortgezet op de prachtige camping in hartje Oslo. De muziek werd de hele nacht voortgezet door onze buurman van team Bob de Bouwer die de complete houtvoorraad van Noorwegen aan het zagen was.

Deze nacht hebben wij voldaan, gesloopt, maar genoten van een avontuurlijke en super gave week onze ogen gesloten om het weekend weer richting thuisbasis te rijden.

Verslag uit: Nederland, Dedemsvaart

Carbage Run 2011

31 Juli 2011

Dag 5, 1 minuut stilte...

30 Juli 2011

Dag 2

26 Juli 2011

Deel 1
Richelle, Peter, Aad & Maikel

Carbage Run 2012 De uitdagende road-trip van Hardenberg naar Salzburg in een auto van max. €500,- Altijd al mee willen doen aan de Gumball Rally of Cannonbal Run? Maar helaas (nog) niet in het bezit van een Ferrari of Aston Martin? Stop maar met sparen, want je kunt je nu opgeven voor een nog veel groter avontuur: The Carbage Run. Een fantastisch avontuur door Europa van vijf dagen in een auto die niet meer dan € 500,- mag kosten. The Carbage Run is niet alleen een spannende route die wordt gereden in een oud wrak; dit is een avontuur, een verslavende ervaring die je nooit meer vergeet! Meedoen aan The Carbage Run zegt wat over jou en over wat jij belangrijk vindt: lol hebben in je leven! De trip n vijf dagen doorkruisen we Nederland, Duitsland, Polen, Slowakije, Hongarije, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk. Een rit van ruim 3.000 km door 8 verschillende landen. Per dag vertrekken we van punt A naar punt B de finishplaats. Een gedeelte van de route is vrij en voor sommige trajecten is er een route om over de meest fantastische wegen te rijden. Elke dag ontvang je een opdracht voor onderweg, waarmee je punten kunt verdienen. En hou je hart maar vast, want deze opdrachten zorgen ervoor dat je in de gekste situaties terecht komt die je niet snel zult vergeten. Een heerlijke kick en mooi voor je stoere-verhalen-doos natuurlijk.

Actief sinds 12 Juli 2009
Totaal aantal bezoekers 82083