Deel 1 - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu Deel 1 - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu

Deel 1

Door: Maikel

Blijf op de hoogte en volg Richelle, Peter, Aad & Maikel

26 Juli 2011 | Nederland, Dedemsvaart

Beste Dieter Bohler,
Lisette Klunder is om half acht opgehaald door de schoolbus met buschauffeur Niels de Jong. Lisette had een keurige kleine tas meegenomen, deze paste goed in de auto. Daarna het instappen, het ego van Lisette bleek te groot te zijn voor de auto. En haar ego botste met het andere ego in de auto (dat van Maikel). In goed over is besloten om een deel van beide ego’s maar thuis te laten. Daarna konden we naar Hardenberg om Krabby(partick) op te halen. Vandaar naar de start.
De eerste kennismaking van Lisette en Krabby met de carbage run is de file voor de ingang. De eerste aanrijdingen zijn al geweest. Ik hoop dat de-fietsende-reporter-Johan de foto’s heeft wij hebben ze niet. Eerste test was de controle van gevarendriehoek, EHBO kit en veiligheidshesjes. Bij het openen van de achterklep viel de tas van Lisette bijna in het water. Een oplettende man ving hem voor ons op. Maar toen kwam het. Waar lagen ook al weer die spullen. Het hoekje van de gevarendriehoek en de EHBO kit waren genoeg. Veiligheidshesjes zouden toch wel aanwezig zijn? Ja denk ik ook. Daarna onze tocht over het auto kerkhof. Oh nee dat zijn onze collega deelnemers. Een aantal prachtige auto’s gezien. Nadat we onze auto geparkeerd hebben was het tijd voor ons eerste interview. Een interview dat meteen de diepte inging met vragen als: Heb je er zin in? En wat denk je mee te maken onderweg?
De start was geweldig rijen dik stonden de mensen 500 meter lang met lange gezichten naar ons te kijken. Hoe hard we ook hard zwaaiden maar weinig mensen zwaaide enthousiast terug. Wederom file. Wat ons niet goed uitkwam omdat de bus vertraging op liep. Snel naar Patrick gereden om de opdrachten uit te zoeken. Onze eerste tussenstop wordt Haren wat ooit vernoemd naar Stanislaw Maczek. Ook hebben we @dirtydieter getwitterd als hij koffie voor ons wil zetten.
Echter zijn we nooit toegekomen om de opdracht 2 t/m 5 op de foto te zetten. In onze gedachten stonden de foto’s allemaal op volgorde. Niet dus. Gelukkig kwamen we daar pas achter nadat we 3 plaatsen verder waren. Helaas. Onze eerste klassement hebben we verkeken. De eerste dag is vooral veel asfalt zien. Onderweg zijn we een aantal andere teams gepasseerd. Nog niet veel spanning de eerste etappe. Mijn internet abonnement voor €2,- per dag stelt ook niet veel voor. We zijn de grens over en daarna was het ook gebeurd met het internet. Helaas geen berichten op de twitter. Dit verhaal plaatsen we waarschijnlijk ook pas dinsdag. Bij de tankstelle werden we aangesproken door een Deen die vroeg wat al die maffe Hollanders aan het doen zijn. We hebben hem een korte omschrijving gegeven en zijn daarna snel naar Kopenhagen gereden. De tijd om ons eerste twee punten te verzilveren staat onder tijdsdruk.
We zijn zojuist aangekomen in Kopenhagen. We hebben voor vannacht een mooi hotel gevonden. De mannen van de Stentor zijn hier ook aanwezig. Vandaag hebben we helaas geen internet onderweg gehad waardoor we niet konden twitteren. Dit proberen we morgen weer op te lossen.
Zojuist kregen we een bericht van Barend Rooseboom over de juiste spelling van Dedemsvaart. Volgens de IJssel academie is de Vaort.
We gaan slapen tot morgen.

• 26 Juli 2011 - 20:54

Leon:

Ik hoor net dat "TEAM school is Out" geen internet heeft! maar wel foto's kunnen uploaden... ;)

Verslag uit: Nederland, Dedemsvaart

Carbage Run 2011

31 Juli 2011

Dag 5, 1 minuut stilte...

30 Juli 2011

Dag 2

26 Juli 2011

Deel 1
Richelle, Peter, Aad & Maikel

Carbage Run 2012 De uitdagende road-trip van Hardenberg naar Salzburg in een auto van max. €500,- Altijd al mee willen doen aan de Gumball Rally of Cannonbal Run? Maar helaas (nog) niet in het bezit van een Ferrari of Aston Martin? Stop maar met sparen, want je kunt je nu opgeven voor een nog veel groter avontuur: The Carbage Run. Een fantastisch avontuur door Europa van vijf dagen in een auto die niet meer dan € 500,- mag kosten. The Carbage Run is niet alleen een spannende route die wordt gereden in een oud wrak; dit is een avontuur, een verslavende ervaring die je nooit meer vergeet! Meedoen aan The Carbage Run zegt wat over jou en over wat jij belangrijk vindt: lol hebben in je leven! De trip n vijf dagen doorkruisen we Nederland, Duitsland, Polen, Slowakije, Hongarije, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk. Een rit van ruim 3.000 km door 8 verschillende landen. Per dag vertrekken we van punt A naar punt B de finishplaats. Een gedeelte van de route is vrij en voor sommige trajecten is er een route om over de meest fantastische wegen te rijden. Elke dag ontvang je een opdracht voor onderweg, waarmee je punten kunt verdienen. En hou je hart maar vast, want deze opdrachten zorgen ervoor dat je in de gekste situaties terecht komt die je niet snel zult vergeten. Een heerlijke kick en mooi voor je stoere-verhalen-doos natuurlijk.

Actief sinds 12 Juli 2009
Totaal aantal bezoekers 82083