Mag ik het zo zeggen - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu Mag ik het zo zeggen - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Richelle, Peter, Aad & Maikel Carbagerun 2013 - WaarBenJij.nu

Mag ik het zo zeggen

Door: Maikel

Blijf op de hoogte en volg Richelle, Peter, Aad & Maikel

24 Juli 2011 | Nederland, Dedemsvaart

Stel dat Studio Sportzomer een week langer zou duren. Waar zou Mart Smeets dan naar toe moeten gaan met zijn mooie hemden en zelf gebreide truien. Ik denk achtereenvolgens Hardenberg, Kopenhagen, Vanersborg, Lillehammer, Bergen & Oslo. Verslag doen van de carbage run 2011.

Smeets: Mag ik het zeggen, ja ik mag het zeggen we zitten hier bij de, zoals de Denen zeggen Rådhus, het stadhuis van Kopenhagen. De stad van..... Hans Christian Andersen. Zojuist kwamen we langs de steen waar de kleine zeemeermin heeft gezeten. En als ik kleine zeemeermin zeg wat denkt u dan.... Juist een urine lucht maar laten we kijken naar dat beeld laten we gewoon kijken. Laten we zwijgen en kijken en denken aan die hele grote meneer Andersen.

Naast mij zit Tim van der Hulst vertegenwoordiger van grote groep sponsoren die het noodlijdende School is Out onder hun hoede nam. Welkom. Ik zie je al zitten knikken. Heb ik dat juist? Ja dat zie ik juist, komt dat omdat je mijn gebreide trui aan hebt en dat hij kriebelt?

Mensen de carbagerun 2011, morgen gaat hij van start. Derde keer, derde keer start in Hardenberg. En mag ik u dan vertellen dat hier dichtbij heel dichtbij een dorp ligt dat bekend staat om zijn Kalkovens, Sanne Hans, Youssef Hersi en de man die ooit en een ver ver verleden als ik het goed heb '63 de tocht der tocht won Reinier Paping.
Dedemsvaart, waar soms heel rare maffe dingen kunnen gebeuren. Maar we zitten hier nu in Hardenberg waar morgen 250 maffe teams beginnen aan een monster tocht richting Oslo.

Mart Smeets die verslag doet van de Carbage Run in de avond etappe. Met als gasten Johan Derksen, Gert Jackobs, Nelson Mandela, Boney M, de Koning van Swaziland en Marokko, de Bakker op de Hoek, helden van vroeger Sander en Marije, Bart Brentjes, Hank zonneBank, Haribo Snoepmix, de uitvinder van de paraplu, George W Bush, Pauw of Witteman en niet te vergeten Yoko Ono. Met muziek van DJ Peter Schipper, een opgezette Amy Whinehouse, JLO, Nico Dijkshoorn allemaal ondersteund door Mooi Wark en achtergrondkoortjes van de toppers.

Het zou toch geweldig zijn als dit zal gebeuren. Grote verhalen uit de karavaan. Vaak verhalen die iets meer aangedikt zijn omdat het nog een mooier verhaal wordt.

Het is echter nog niet zo ver. Vandaar dat wij deze site gaan bijhouden. Onze insteek is om elke dag een korte update te doen. Vanuit de tour plaatsen we berichten op twitter.com/maikelvmarle. Ook zullen we elke dag bellen met de Toren. Op de site van de Toren zullen er ook wat verhalen te vinden zijn.

• 25 Juli 2011 - 20:46

Marcel Wierbos:

Alles goed daar ?
    Er zat hier een klein jongetje met spanning te wachten op het eerste reisverslag, maar die is inmiddels al gaan slapen.
    Ik hoop dat alles goed is met jullie en hoop snel iets te vernemen.

Groeten,
    Marcel, Anita, Anja en Stefan

Verslag uit: Nederland, Dedemsvaart

Carbage Run 2011

31 Juli 2011

Dag 5, 1 minuut stilte...

30 Juli 2011

Dag 2

26 Juli 2011

Deel 1
Richelle, Peter, Aad & Maikel

Carbage Run 2012 De uitdagende road-trip van Hardenberg naar Salzburg in een auto van max. €500,- Altijd al mee willen doen aan de Gumball Rally of Cannonbal Run? Maar helaas (nog) niet in het bezit van een Ferrari of Aston Martin? Stop maar met sparen, want je kunt je nu opgeven voor een nog veel groter avontuur: The Carbage Run. Een fantastisch avontuur door Europa van vijf dagen in een auto die niet meer dan € 500,- mag kosten. The Carbage Run is niet alleen een spannende route die wordt gereden in een oud wrak; dit is een avontuur, een verslavende ervaring die je nooit meer vergeet! Meedoen aan The Carbage Run zegt wat over jou en over wat jij belangrijk vindt: lol hebben in je leven! De trip n vijf dagen doorkruisen we Nederland, Duitsland, Polen, Slowakije, Hongarije, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk. Een rit van ruim 3.000 km door 8 verschillende landen. Per dag vertrekken we van punt A naar punt B de finishplaats. Een gedeelte van de route is vrij en voor sommige trajecten is er een route om over de meest fantastische wegen te rijden. Elke dag ontvang je een opdracht voor onderweg, waarmee je punten kunt verdienen. En hou je hart maar vast, want deze opdrachten zorgen ervoor dat je in de gekste situaties terecht komt die je niet snel zult vergeten. Een heerlijke kick en mooi voor je stoere-verhalen-doos natuurlijk.

Actief sinds 12 Juli 2009
Totaal aantal bezoekers 82083